2 oktober 2009

minnen att spara


Jag och en vän pratade idag om dagens kontakter vi har med våra vänner och bekanta. Att förr så konverserade vi genom brev, telefon och framförallt fysiska möten. Idag - allt mer via mail, facebook, sms, bloggar...

En stor skillnad är att förr bevarades många av våra minnen inför framtiden- vi printade ut våra kort vi tagit, vi sparade våra brev och vykort, videofilmer hade man hemma på kasett eller skiva osv... Idag finns så mycket av detta - i cyberspace...så nära men ändå långt borta liksom. Och det känns, tomt liksom.

Så hur göra för att bevara guldkornen? Ett litet tips jag har är att samla alla finaste/roligaste osv. mail i en särskild mapp. Jag har en mapp i min privata mailbox som jag kallar "gamla godingar". Första mailet i den är från 2002, när jag pluggade i Lund... Vid tillfälle kan man ju faktiskt printa dessa godingar också, eller ta fram vid olika tillfällen. T ex för möhippor, tal...eller bara för att minnas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar