6 oktober 2009

Detox v. 2


Kokt ägg (Ekologiskt)
Fruksallad: kiwi och äpple (ekologiskt/ från föräldrarnas trädgård)
Grönt te (Roibos Green - mitt favorit-te från Harvey Nichols London - köper det varje gång jag är där)
Citronvatten

Efter en helg med lite ack så härliga utsvävningar, är jag nu laddad till tusen för en ny detox-vecka. Tror det var det som behövdes för motivationen. "Syndade" med underbart kardemumma-kaffe, och hembakt äppelkaka i lördags. Kände mig riktigt busig, nästan brottslig. Fantastiskt och dubbel njutning efter förra veckan. Höll mig dock borta från kanelbullarna i söndags... var verkligen en prestation för mig, kanelbullar kan vara det godaste jag vet, och det kändes som om hela stan förutom jag åt bullar.

Status
Energi
: Mycket bra!
Sömn: Sov de första dagarna ganska oroligt, och drömde högst märkliga drömmar. Nu plötsligt sover jag bra och drömlöst..känns som om kroppen börjat "vänja sig" vid detta leverne.
Hud: Ej så bra, men det tror jag verkligen är orenheter som kommer ut. Fick tips att man kan ta kamomillte-påsar, och krama lätt i vatten, och sedan lägga dessa på huden. Ska tydligen hjälpa till att dra ut orenheter. Ska försöka göra det ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar