6 oktober 2009

Att gå ur bekvämligheten


Vi är av naturen lata och bekväma. Sådant inser man kanske först när man stiger ut ur bekvämlighetszonen. Den insikten drabbade mig med full kraft igår kväll.

Jag ser mig själv som en hyfsat vältränad och ganska tuff individ när det kommer till träning. När jag tränar löpning t ex så tycker jag att jag får ut hyfsat av mina pass, och jag varierar mellan långdistans, och olika intervall-varianter. Men så går man på träning med löparklubben, och man inser faktiskt hur mesiga ens egna pass är. Igår -backträning och snabb utförslöpning i och runt Humlegården, grymt jobbigt men välbehövligt ur alla håll och kanter...

Min insikt igår var nästan filosofisk: gör något varje dag som "skrämmer" dig. Det kan vara träning, eller någonting helt annat. Då utvecklas du - fysiskt och/eller mentalt lite extra till skillnad från om du linkar på med "Johanna-pass" genom livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar