13 oktober 2009

inspiration på café - jag tjuvlyssnar!


...sitter just nu på Mocco och jobbar lite efter kompis avfärd.
Ganska mycket ljud här, med världsrekord i antalet barnvagnar på ett café vad jag kan se... Pluggade in hörlurar i min dator och satte på Spotify för att få lite ro.
Bredvid mig sitter en tjej i 40-årsåldern, och jag kan inte låta bli att lyssna på henne så jag trycker bort musiken. Hon berättar för sin vän om den resa hon har gjort de senaste åren. Bildligt talat alltså.
Hon fick nog av all stress och press, hon har sedan dess hittat tillbaka till sig själv berättar hon. Valt att byta jobb och satsa mer på sig själv överhuvudtaget. Börjat gå en hel rad olika kurser, nu precis berättade hon om en afrikansk danskurs hon började. Efter den drog hon till Nya Guinea och dansade i 2 månader...

Åhhh tycker det är så härligt sånt här ibland, att smålyssna på någon/några av en slump. Det slår mig hur många intressanta människor det finns, så många livshistorier...och inspirerande kloka människor!

Min granne idag inspirerade mig, helt ofrivilligt!

Nu ska hon tydligen till Biarritz och åka och surfa. Jag vill följa med:)

2 kommentarer:

  1. Åk ut på Värmdö och ta en promenad! är väl en bra början

    SvaraRadera
  2. Varför så blygsam ?! Men visst - små steg i taget, kan göra mycket på längre sikt!

    SvaraRadera