27 september 2009

Nu gör vi det här!


Så här kommer jag äta dessa två veckor!

Väldigt mycket frukt och grönt - ekologiskt/ närodlat så långt det år. Många olika sorter och färger för att få i sig maximalt med antioxidanter, vitaminer och mineraler.
Bra proteinkällor såsom lax, ägg, makrill, kyckling, tofu
Långsamma kolhydrater, (stärkelse)- begränsad mängd (råris, fullkornspasta, quinoa, bönor etc)
Mycket örtteer
Minimalt med mejeriprodukter
Mycket vatten
Dra ner på saltet
Inga halv och helfabrikat
Inget socker, vitt mjöl eller sötsaker, kakor, glass
Inga lightprodukter.
Inga "gifter" såsom kaffe, alkohol, koffein...

Här är lite av det jag handlat:)

Jag väljer att göra en "light-detox", vissa kör en diet mer lik fasta. Andra tar bort nästan alla proteinkällor. Men jag vill ha energi för att orka träna effektivt så denna variant känns bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar