17 september 2009

Att resa sig starkare

En viktig fråga. Hur lära sig av sina misstag och insikter man får, och se dem som "gåvor" - verktyg för mig att lära av- och utvecklas ?

"Att må dåligt är en bra början" heter en bok jag hört talas om. Nu har jag inte läst den, men jag tycker det ligger mycket i bara den raden. Att lära sig "vara" i det jobbiga, för att sedan resa sig... Sedan ligger utmaningen i att inte vara i det för länge - bara så man lär sig liksom, och utvecklas.
För - tänk vad man lär sig mycket om livet genom att leva - göra misstag, hamna på "botten", men sedan resa sig igen! Att liksom våga må dåligt- för en liten stund tror jag kan vara bra på sikt, och det säger min erfarenhet mig.

På mitt rum på mitt gamla jobb hade vi en inramad plansch där det stog
"En drake stiger bara i kraftig motvind."


Idag.. behöver jag tänka så, och själv läsa min blogg... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar