23 september 2009

MÄTBART


Sedan i våras använder jag mig av en sajt som heter Funbeat som ett hjälpmedel för min träning. Man hittar allt där, löpning, cykling, styrketräning, bandy, fotboll, yoga osv... Det finns en hel massa olika sätt att följa sin egen och andra personers träning, typ topplistor, diagram, sätta upp mål- om man tycker sådant är kul.

Varje träningspass registrerar jag på sajten, vare sig det är tennis, löpning, pilates, power walks eller något annat. På det sättet har jag en överblick över min träning, och det sporrar mig! Jag kan t ex se ett diagram över min träning - månad för månad eller vecka för vecka, utifrån ex sträcka, tid eller träningsform. Skoj tycker jag!

Jag tror (så även forskningen inom träning och beteendeförändring) att om man kan mäta och registrera sin träning på något sätt, så är det större sannolikhet att den blir av! Vare sig hjälpmedlen är ett dataprogram, pulsklocka, nike+, en kalender, ett stoppur eller en vanlig klocka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar