31 augusti 2009

- Vad funkar för just mig?

Det tror jag är en av de viktigaste frågorna att ställa sig när man har insett att man behöver ändra någon/några av sin vanor. För så gott som varenda en VET vad som funkar. Hur man ska äta, träna, sova, dricka osv. för att må bättre och orka prestera mer. Under 2 år som Hälsorådgivare var det en av de sakerna jag insåg folk faktiskt glömde tänka på!

Man vill att någon levererar ett facit –- så här ska du göra, och gör du inte exakt så här, kommer du inte lyckas… Men – det finns inga facit när det gäller den egna hälsan och sitt välmående! Framförallt inte om man vill lyckas på sikt.... Folk söker ständigt ”quick fixes”, och helst så snabba som möjligt. Något man snabbt kan göra. Något att ”bocka av” och slippa tänka mer på sedan.

Att förbättra sin hälsa, både inåt och utåt handlar mycket mer om att satsa på sig själv, att inse att man måste hålla på sikt. Att lyssna på sin inre signaler, och yttre. Att inse att det psykiska och det fysiska inte bara hänger ihop, jag skulle vilja påstå att det är samma sak...

ps... jag kommer såklart ge er en massa tips här när det gäller träning, kost osv...!!!! Många små förbättringar lite gradvis kan göra väldigt mycket på det stora hela:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar